Appetita wydobywa z potraw ich
najlepszy smak i zaskakuje nowymi
kompozycjami smakowymi
Aby opowiedzieć całą historię marki Appetita musimy cofnąć się aż do roku 1990. Wtedy to powstało przedsiębiorstwo Handlowo-Przetwórcze Ziołopex. Na początku była to mała firma rodzinna, która samodzielnie produkowała ekologiczne zioła i konfekcjonowała przyprawy. Szybko jednak rozwinęła swoją działalność i już w 1992 roku zakupiła 21 ton pieprzu i 2 tony gałki brazylijskiej. Po pewnym czasie Ziołopex zaczął importować zioła i przyprawy z prawie całego świata - Dalekiego i Środkowego Wschodu, Afryki oraz Ameryki Południowej i Środkowej.
Produkty marki Ziołopex cieszyły cię coraz większym uznaniem Polaków, którzy uwierzyli, że, dzięki naszym przyprawom, ich dania będą smakowały o wiele lepiej. To była i ciągle jest dla nas wielka odpowiedzialność. Dlatego już w 1998 roku powstało laboratorium mikrobiologiczno-chemiczne, w które został wyposażony Dział Technologii i Jakości. Także w tym roku powstał jeden z naszych wielkich rynkowych hitów - mieszanka warzywna VIGORA
Z firmy Ziołopex rozkwitła Appetita - w 2003 roku powstała nowa przyprawowa marka. Stworzyliśmy ją po to, aby umożliwić smakoszom odkrycie świata aromatycznych przypraw i unikalnych mieszanek przyprawowych, które zmieniają zwykłe potrawy w kulinarną rozkosz. Połączyliśmy w niej umiłowanie natury, najlepsze technologie produkcji i pasję do gotowania.
W portfolio marki Appetita znajdują się zarówno przyprawy jednorodne, jak i unikalne oraz opracowane według receptur własnego autorstwa mieszanki przyprawowe. Najpopularniejsze linie mieszanek z naszej oferty, które cieszą się uznaniem wielu miłośników kuchni i zdobyły sympatię rzeszy klientów, to Kuchnie narodów i Gotujemy po polsku. Ta pierwsza ma uwrażliwiać na nowe smaki i zachęcać do odkrywania nowych kulinarnych lądów, druga natomiast jest hołdem dla kuchni polskiej - ta lina tak bardzo wpasowała się w smakowe gusta naszych klientów, że dwukrotnie zdobyła tytuł Produkt Roku.
Obecnie markę Appetita można poznać po jej eleganckich i fioletowych opakowaniach. Już w latach 60. fiolet zaczął być kojarzony z przemianą, symbolizują poszukiwanie młodości i wolności. Fiolet został również uznany kolorem roku 2018 - i stał się przez to najmodniejszą obecnie barwą.
Markę Appetita od zawsze cechowały odwaga i innowacyjne podejście. Współtworzyła trendy i kreowała własne. Teraz też chce być ważnym składnikiem rewolucji kulinarnej w Polsce. Polacy gotują zdrowiej, tworzą piękniejsze smaki i chcą także jeść ze stylem. Appetita zamierza ich w tym wspierać. Dlatego wspólnie z Ewą Wachowicz stworzyła portal Smak i Styl, na którym użytkownicy będą mogli znaleźć niepublikowane nigdzie indziej przepisy Ewy oraz poznać zasady etykiety, reguły kompozycji, znaczenia barw, sposobu doboru dodatków do stołu - czyli tego wszystkiego, co zawiera się w pojęciu styl.