Savoir vivre w trakcie wakacyjnego noclegu

Czas wakacji szczęśliwie już za progiem! W naszej encyklopedii savoir-vivre pisaliśmy już o podstawowych zasadach dobrego wychowania w trakcie podróży samolotem czy w chwili, gdy przebywamy rodziną na plaży. Czas jednak na kilka porad w kwestii odpowiedniego zachowania w hotelu. Gotowi?

Bagaże

To, jak podchodzimy do kwestii bagażu zależy od rangi hotelu, w którym się zatrzymaliśmy. Jeśli hotel ma 4 lub 5 gwiazdek, możemy postawić walizki przy wejściu do hotelu lub w samochodzie i obsługa powinna wnieść je do środka. W sytuacji, gdy hotel jest mniej elegancki, może się zdarzyć, że ktoś z obsługi zaproponuje nam wniesienie bagażu – jeśli przyjmiemy tę propozycję, koniecznie zostawmy napiwek.  W innej opcji po prostu wnosimy je sami, starając się nie hałasować i w miarę możliwości używać windy, by nie zastawiać schodów.

Posiłki w hotelu

Po pierwsze – minibar. Pamiętaj o tym, by rozliczyć się przy wyjeździe, jeśli korzystasz z produktów w minibarze Po drugie – schodząc na śniadanie do hotelowej restauracji, bądź odpowiednio ubrany i uczesany. W czasie wakacji jadamy z innymi ludźmi, nie wprawiajmy ich więc w zakłopotanie naszym nazbyt domowym strojem. Jeśli jesteśmy z dziećmi, starajmy się, by nie przeszkadzały innym gościom. Zawsze przywitaj się z obsługą i osobami, które już są przy stołach. Nie spożywamy niczego, co przynieśliśmy z zewnątrz i nigdy nie wynośmy też jedzenia z restauracji do własnego pokoju. Wyjątkiem jest jedna sytuacja – kiedy ktoś z naszych towarzyszy czuje się źle i nie jest w stanie zejść na śniadanie – wówczas jednak także nie zabieramy posiłków bez pytania, ale dajemy znać kelnerowi, że zależy nam na przygotowaniu niewielkiego posiłku na wynos z powodu zaistniałej przeszkody. Unikniemy w ten sposób nieporozumień.

W pokoju

Pamiętaj, że w hotelach panuje zasada komunikacji niewerbalnej – na przykład w kwestii ręczników. Jeśli zostawisz je na podłodze w łazience, dajesz w ten sposób znak obsłudze, że prosisz o nowy ręcznik. W sytuacji, gdy zepsuł Ci się kran lub brakuje baterii do pilota – uprzejmie zgłoś usterkę w recepcji. Pamiętaj też, by nie włączać radia czy telewizora zbyt głośno i nie przeszkadzać gościom z pokoju obok. Cóż jeszcze? Fakt, że opłaciliśmy pokój nie zwalnia nas z obowiązku dbania o to, by pozostawić go w jak najlepszym stanie. Nie zostawiajmy więc śmieci na łóżku czy stoliku – oczywiście w hotelu jest obsługa sprzątająca, ale znacznie przyjemniej będzie im się pracowało, gdy śmieci wrzucisz do śmietnika, a kubki i talerzyki ustawisz w jednym miejscu.