Skype meeting, czyli etykieta podczas telekonferencji

Wielu z nas już prawie zapomniało, co oznacza zwyczajne, biznesowe spotkanie, prawda? Obecnie większość z nich toczy się online – przez Skype czy Google Meeting. Pamiętajmy jednak o tym, że spotkanie online to również spotkanie i powinniśmy zachowywać zasady grzeczności. Jakie?

1.Pamiętaj, że jesteś w pracy

Mimo wszystko, nawet mimo tego, że czujesz się jak w domu. Dlatego powinieneś się ubrać stosownie do rangi spotkania, postarać się o schludny wygląd i estetyczne tło za Twoimi plecami. Słowem – przygotuj się jak na spotkanie offline.

2.Spojrzenie ma znaczenie

Ale nie mówimy tu o podkreślonym kocim oku, tylko… najzwyklejszym kontakcie wzrokowym. Miesiące izolacji i pracy zdalnej sprawiły, że oddalamy się od swoich kolegów i koleżanek z pracy, dlatego kontakt wzrokowy podczas wideokonferencji ma naprawdę duże znaczenie. Zanim włączysz kamerkę, zadbaj o dobre światło, tak, by rozmówcy dobrze Cię widzieli.

3.Nie zapominaj o słuchawkach

Nigdy! Gdy rozmawiasz przez komunikator bez słuchawek, wówczas rozmówcy słyszą swój własny głos w słuchawce, a to bardzo przeszkadza w zrozumieniu tego, co mówią inni. Zawsze rozmawiają, mając podłączone słuchawki, a jeśli akurat je zgubiłeś – koniecznie wyciszaj swój mikrofon, gdy odzywają się inni.

4.Zadbaj o sprzęt

Sprawdź, czy kamerka na pewno działa. To ważne, by podczas rozmowy nie migał Twój obraz. Zbadaj połączenie internetowe, by w czasie spotkania nie dochodziło do zbędnych przerw.

5.Rozmawiaj w wyznaczonym czasie

Zazwyczaj spotkania biznesowe wyznaczone są od-do. Staraj się nie przeciągać tych rozmów, bo Twoi współpracownicy mogą mieć inne zadania i plany na ten dzień. Uszanuj ustalony czas i rozplanuj rozmowę tak, by zdążyć powiedzieć wszystko, co ważne.